Alle regeringen werken samen aan imagocampagne

© Belga
25/05/2016

De federale regering en de deelstaten hebben woensdag op het Overlegcomité beslist om samen een imagocampagne uit te werken die ons land weer positief op de kaart moet zetten na de aanslagen. De deelstaten zullen een taskforce samenstellen die de campagne inhoudelijk vorm moet geven. Er wordt 4 miljoen euro uitgetrokken.

Het Overlegcomité was al na een uurtje afgelopen, is te horen bij het kabinet van eerste minister Charles Michel. Alle regeringen zijn zich bewust van de noodzaak om het imago van ons land weer op te poetsen. De gezamenlijke campagne, voorlopig onder de noemer 'positive Belgium', moet in het vroege najaar van start gaan.

Er wordt een aanbesteding uitgeschreven voor communicatiebureaus uit binnen- en buitenland. Zij moeten niet enkel met slogans en inhoud komen, maar ook met een communicatiestrategie.

Vlaanderen voert intussen al twee acties om het toerisme naar onze regio weer aan te zwengelen. 'Share our smile' zal worden opgestart als Brussels Airport opnieuw op volle capaciteit draait. De campagne richt zich op internationale toeristen in Vlaanderen.

Vorige week werd EventFlanders opgericht, een bureau dat internationale evenementen naar onze regio moet halen. "Ook voor de gezamenlijke Belgische campagne is de inbreng van de deelstaten onontbeerlijk", is te horen bij het kabinet van Vlaams minister-president Bourgeois. "Wij hebben immers de expertise, de kennis en het netwerk om toerisme en investeringen aan te trekken."

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Samenleving, Politiek

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni