De betonblokken aan Louiza op de Kleine Ring zijn weggehaald en vervangen door een minder opvallende constructie. De aangepaste verkeerssituatie blijft wel van kracht, met maar één open rijstrook op de rotonde.

Dat meldt La Dernière Heure.

Er kwamen meerdere klachten over de betonblokken, die Louiza op een soort permanente werfzone deden lijken. Een verhoogde stenen constructie moet nu duidelijk maken dat een deel van de rijstroken niet meer beschikbaar zijn.

Brussel Mobiliteit besliste het verkeer aan Louiza anders in te delen na de tijdelijke sluiting van de Stefaniatunnel. Die sluiting leidde tot meer files, en door slechts één rijstrook open te stellen voor het verkeer verminderde de filedruk. De rest van de rotonde werd afgesloten met betonblokken.

Sinds begin september is de Stefaniatunnel terug open, maar Brussels minister van Mobiliteit Pascal Smet (SP.A) besliste om de nieuwe verkeerssituatie bij wijze van test te behouden, tot eind 2016. Brussel Mobiliteit had immers de indruk dat er met meer rijstroken, meer files waren. “Er waren in het verleden te veel auto’s die zich tegelijk op het rondpunt probeerden te begeven, waardoor er files ontstonden”, aldus woordvoerder Inge Paemen.

Smet beloofde wel om voor een meer esthetische oplossing te kiezen, en dus zijn de betonblokken nu verdwenen.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Samenleving

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni