© Visit Brussels

De reclamecampagne #CallBrussels, die tot doel had het imago van Brussel op te krikken na de lockdown, valt in de prijzen. The One Club, een belangrijke non-profit voor de promotie van creatieve reclame, gaf de campagne de jaarlijkse categorieprijs "Interactive."

The One Club, 's werelds grootste non-profitorganisatie voor de erkenning en promotie van creatief reclamewerk, heeft tijdens haar jaarlijkse prijzengala The One Show in New York de prijs "Best of Discipline" in de categorie "Interactive'" uitgereikt aan het reclamebureau Air voor zijn campagne #CallBrussels.

Toerismepromotor VisitBrussels gaf begin 2016 reclamebureau Air de opdracht om de campagne #CallBrussels te lanceren om het imago van de Belgische hoofdstad op te krikken door middel van spontane getuigenissen van voorbijgangers via de telefoon, op straat.

"Vier dagen lang kon iedereen, waar ook ter wereld, bellen met een van de drie openbare telefoons verspreid over het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Voorbijgangers, Brusselaars of toeristen, vertelden de bellers hoe zij de stad en de sfeer in Brussel ervaarden. In totaal belden zo'n 12.688 mensen uit 154 verschillende landen met Brussel", aldus VisitBrussels.

The One Show bestaat al sinds 1973. Jaarlijks evalueert een vakjury zo'n 18.000 inzendingen uit 60 landen.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Samenleving

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni