© Jasper Fonteyn

Het aantal cosmeticazaken in Brussel boomt. MAC, Kiko of Nyx: steeds meer make-up-ketens vestigen zich in de hoofdstad.

Volgens Atrium, het Brussels Agentschap voor stadsontwikkeling, telde de hoofdstad in 2016 zo’n 161 parfumeriezaken en cosmeticawinkels, waarvan naar schatting iets minder dan de helft specifiek make-up-winkels zijn. Dat schrijft La Dernière Heure dinsdag.

Het zijn vooral die winkels die de laatste vijf jaar in opmars zijn in onze hoofdstad. MAC Cosmetics was de eerste, met in hun kielzog internationale ketens zoals Wycon, Make Up Forever, Cosmeticary en Kiko. Nyx is de laatste in de rij. Zij openden in december een vestiging aan de Naamsepoort, met lange wachtrijen kooplustigen tot gevolg.

Volgens Jérémy Vanhuffelen, trendwatcher bij Atrium, was er nog plaats op de make-up markt. “Vroeger waren make-upartikelen te koop in grote winkels of boetieks, waardoor de klant niet veel keus had wat betreft kwaliteit of prijs."

"Deze ketens boren met hun lagere prijzen een nieuwe doelgroep aan", zegt hij aan BRUZZ. Vooral in het segment tussen 15 en 25 jaar is er een groeiende belangstelling. Deze jonge groep wordt beïnvloedt door de tutorials van bloggers, die duizenden volgers hebben, of door de Instagram-accounts van hun favoriete sterren, die meer en meer aan product-placement doen.”

En het einde van de boom is nog niet in zicht, zo zegt Sébastien Baulin, Benelux-directeur van Kiko. “Voor 2017 voorzien we nog verschillende openingen in de grote Belgische steden.”

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Samenleving, Shop

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni