De telefoondienst Tele-Onthaal maakt drukke tijden door. In 2015 registreerde Tele-Onthaal de meeste oproepen en chatgesprekken in vijf jaar. Daarom gaat de dienst met een nieuwe wervingscampagne op zoek naar gemotiveerde vrijwilligers om de telefoon te helpen bemannen.
Tele-Onthaal boomt en zoekt vrijwilligers
Dat schrijft De Zondag.
In 2015 voerde Tele-Onthaal 81.544 gesprekken, goed voor ruim 1,8 miljoen minuten aan bel- of chatminuten. Per dag komen er gemiddeld 316 oproepen binnen. Om die allemaal te kunnen beantwoorden, werkt Tele-Onthaal met ruim 600 vrijwilligers die in shifts van 4 uur de telefoon bemannen.
Maar dat blijkt niet genoeg nu de dienst zo'n recordcijfers laat optekenen. Daarom start de dienst een wervingscampagne onder de noemer "Word vrijwilliger bij Tele-Onthaal en bied een uitweg". Zeven op de tien oproepen komen buiten de kantooruren binnen, net in die tijdsblokken wil de dienst dus meer mankracht kunnen inzetten.
Tele-Onthaal zal daarom in het najaar ook opleidingen organiseren per provincie.
Meer informatie vind je op www.teleonthaal.be.
Lees meer over: Samenleving
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.