De telefoondienst Tele-Onthaal maakt drukke tijden door. In 2015 registreerde Tele-Onthaal de meeste oproepen en chatgesprekken in vijf jaar. Daarom gaat de dienst met een nieuwe wervingscampagne op zoek naar gemotiveerde vrijwilligers om de telefoon te helpen bemannen.

Dat schrijft De Zondag.

In 2015 voerde Tele-Onthaal 81.544 gesprekken, goed voor ruim 1,8 miljoen minuten aan bel- of chatminuten. Per dag komen er gemiddeld 316 oproepen binnen. Om die allemaal te kunnen beantwoorden, werkt Tele-Onthaal met ruim 600 vrijwilligers die in shifts van 4 uur de telefoon bemannen.

Maar dat blijkt niet genoeg nu de dienst zo'n recordcijfers laat optekenen. Daarom start de dienst een wervingscampagne onder de noemer "Word vrijwilliger bij Tele-Onthaal en bied een uitweg". Zeven op de tien oproepen komen buiten de kantooruren binnen, net in die tijdsblokken wil de dienst dus meer mankracht kunnen inzetten.

Tele-Onthaal zal daarom in het najaar ook opleidingen organiseren per provincie.

Meer informatie vind je op www.teleonthaal.be.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Samenleving

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni