New York Times roemt voorstelling De Keersmaeker

Godfried Roelant
12/12/2017
Choreografe Anne Teresa De Keersmaeker maakte in haar carrière al meer dan vijftig dansvoorstellingen
© Anne Van Aerschot | Choreografe Anne Teresa De Keersmaeker maakte in haar carrière al meer dan vijftig dansvoorstellingen.

De dansvoorstelling Work/Travail/Arbeid van choreografe Anne Teresa De Keersmaeker is door een recensent van de New York Times bestempeld als een van de vijf beste voorstellingen van 2017.

Samen met zeven dansers van haar alom bekende dansgezelschap Rosas en zeven muzikanten van het hedendaagse muziekensemble Ictus maakte choreografe Anne Teresa De Keersmaeker in 2015 een herinterpretatie van de voorstelling Vortex Temporum.

Dat resulteerde in een zes tot acht uur durende performance met als titel Work/Travail/Arbeid. De voorstelling was eerst negen weken te zien in het kunstencentrum Wiels in Brussel en toerde daarna langs wereldvermaarde kunsthuizen als het Centre Pompidou in Parijs en het Tate Modern in Londen. Ook het MoMA mocht de dansvoorstelling in april dit jaar vijf dagen verwelkomen en dat ging niet onopgemerkt voorbij.

"Dans in musea werkt niet altijd, maar dit was een uitzondering. Het uitgestrekte atrium van het MoMA heeft nog nooit zo vredig of intiem aangevoeld"

Gia Kourlas, recensent New York Times

Gia Kourlos, recensent bij de New York Times, vond Work/Travail/Arbeid zo goed dat hij het opnam in zijn lijstje van vijf beste voorstellingen van 2017. “Dans in musea werkt niet altijd, maar dit was een uitzondering. Het uitgestrekte atrium van het MoMA heeft nog nooit zo vredig of intiem aangevoeld”, liet Gourlos optekenen in de Amerikaanse krant.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Brussel, Cultuurnieuws, De Keersmaeker, dans, New York Times

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni