De stad Brussel sluit de vijftiende editie van Brussel Bad optimistisch af, ondanks het grillige weer van de maand juli en de terreurdreiging. "Ons publiek wordt almaar meer gevarieerd, wij maken dan ook een positieve balans op", klinkt het. Brussels schepen van Toerisme Philippe Close spreekt van eenzelfde aantal bezoekers als vorig jaar, dat wil zeggen dat er 350.000 mensen deze zomer naar Brussel Bad gingen.

Vijf weken lang werd de zomer eigenhanidig gecreëerd aan de Akenkaai in de stad Brussel, ook als de zon even niet thuis gaf.

De vorige editie lokte tussen 350.000 en 400.000 bezoekers. Hoeveel het er dit jaar juist waren, wordt pas binnen twee weken bekendgemaakt. Er wordt geteld op basis van geanonimiseerde sim-kaartgegevens van de telecomoperatoren. Zo kunnen de organisatoren inzicht krijgen in de leeftijden en woonplaatsen van bezoekers.

Vooral het diverse publiek is dit jaar een grote troef gebleken, vertelt woordvoerder Marina Bresciani. "Gezinnen komen er in contact met de nachtuilen die er afspreken om door te zakken met de BoatClub. Collega's spreken er af voor een lunch of apéro. En ook bedrijven organiseren er evenementen voor hun personeel of klanten."

Digitale luik
Ook online kende deze vijftiende editie van Brussel Bad succes, want er werd dit jaar extra op ingezet. "Onze nieuwe app werd honderden keren gedownload. En onze website werd meer dan 73.000 keer geopend, door 55.500 unieke bezoekers", zegt Bresciani in een persbericht.

De organisatie laat weten dat er zeker een zestiende editie komt. Afspraak op de Akenkaai, van vrijdag 30 juni tot zondag 6 augustus 2017.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Samenleving, Events & Festivals

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni