Elke week toont een Brusselse ket zijn of haar favoriete plek. Deze keer neemt Charlotte (11) BRUZZ mee naar 'Den Bunker' in Jette: het lokaal van scouts De Klauwaert.
©
Saskia Vanderstichele
| Charlotte (11): "Het is hier niet zo proper, maar dat is wel toepasselijk. Je moet daarmee kunnen leven."
Charlotte (11) zit elke zaterdag met de scouts in ‘Den Bunker’ in Jette
Wie is Charlotte?
- Leeftijd: 11 jaar
- Gemeente: Jette
- Woont met: Tweelingzus en haar twee mama’s
- School: Zesde leerjaar
- Hobby’s: Scouts, zwemmen, blokfluit, orkest, notenleer, woord
- Tak (scoutsgroep): Wolven
Waarom ga je graag naar de scouts?
Ik vind de leiding wel leuk, ze zijn grappig. En we doen supertoffe activiteiten in het park en in 'Den Bunker'. Dat vind ik het leukste, het buiten zijn. Soms zijn het vergaderingen waar ik minder zin in heb, maar ik doe altijd mee. Dan wordt het altijd wel leuk met mijn vriendinnen erbij.
Wat is je favoriete activiteit bij de scouts?
Een takkasactie. Dan ga je aan de deuren bellen om bijvoorbeeld snoeppakketjes te verkopen. Ook levende Stratego vind ik altijd leuk.
Is er iets dat je aan 'Den Bunker' zou willen veranderen?
Liever niet. Als er bijvoorbeeld een mooie zetel zou staan, dan vind ik het ook niet meer leuk, want het zijn de scouts. Het is hier niet zo proper, maar dat is wel toepasselijk. Je moet daarmee kunnen leven.
"We doen supertoffe activiteiten in het park en in 'Den Bunker'. Dat vind ik het leukste, het buiten zijn."
Je zit in de buurt op school, in het zesde leerjaar. Kijk je uit naar het middelbaar?
Het is een beetje spannend, maar ik weet dat veel kinderen van mijn klas naar dezelfde school gaan. Dat voelt al leuker. Sommigen van mijn klasgenoten zal ik misschien niet meer zien, daar kijk ik niet naar uit.
Denk je soms na over wat je later wil doen?
Ik wil misschien iets van dokter of zo worden. Maar zo hard denk ik er nog niet over na. Dat is nog lang, ik heb nog veel te beleven. Ik denk wel aan volgende maand of volgend jaar. Meestal leef ik dag per dag.
Is er iemand naar wie je opkijkt?
Niet per se. Ik probeer mijn eigen pad te volgen, wat ik zelf wil en wat niet. Voorlopig heb ik dus niet echt iemand naar wie ik opkijk.
Wil jij ook je favoriete plek tonen? Stuur een mailtje naar ket@bruzz.be
Lees meer over: Jette , Jongeren , The hang-out