In het gebouw van het stadhuis van Sint-Gillis is een vrouwtjesslechtvalk geboren. Dat laat schepen voor Biodiversiteit Loes Salomez (Groen) weten via Instagram. "Sint-Gillis is echt de place to be", schrijft ze er ludiek bij. Daarmee verwijst ze naar de winst van de Beker van Belgiƫ door voetbalclub Union.
©
Instagram @slmzloes
Gezien: vrouwtjesvalk geboren in stadhuis van Sint-Gillis
De vrouwtjesvalk weegt 918 gram en werd drie weken geleden geboren. Volgens Salomez is de geboorte een "dubbel wonder", omdat de ouders nog maar recent naar het stadhuis van Sint-Gillis verhuisden. Daarvoor zaten ze in de Kathedraal van Sint-Michiel en Sint-Goedele in het stadscentrum. Ondanks vele voorplantingspogingen is dit het eerste kuiken van de twee valken.
©
Instagram @slmzloes
Lees meer over: Sint-Gillis , Biodiversiteit , valk , Brussel Kort , vrouwtjesvalk