In een mededeling drukt de supportersfederatie van RWDM Brussels haar ongenoegen uit over de huidige gang van zaken bij de Molenbeekse voetbalclub. Ze eist onder meer de “onmiddellijke verkoop” en volledige transparantie over de financiën. De club zelf geeft aan “akte te nemen van de communicatie.”
©
Belga
| Fans van RWDM tijdens een mars tegen de naamsverandering van de club (archiefbeeld).
Supporters RWDM Brussels eisen ‘onmiddellijke verkoop van club’
Na de recente puntenaftrek door de Licentiecommissie wegens de ondermaatse financiën blijkt de maat vol voor de fans van RWDM Brussels. “Er werd een nieuwe rode lijn overschreden”, klinkt het in een communiqué.
“Al maanden tonen de RWDM-supporters loyaliteit en geduld, en blijven ze hun club en ploeg steunen", aldus nog het bericht. "Ondertussen stapelt de directie onduidelijkheden, tekortkomingen en beslissingen op die zowel het sportieve niveau als de club zelf verzwakken”.
Volgens hen is de sportieve sanctie dan ook geen geïsoleerd geval, maar een symptoom van “een structurele chaos die de club rechtstreeks bedreigt.”
Daarom formuleerde de supportersfederatie meerdere eisen ten aanzien van het bestuur. Onder meer de supportersclubs BBOT, BB25 en BrusselsPower 2005 – Ultras RWDM onderschrijven de mededeling.
‘Onmiddellijke verkoop’
De supporters vragen onder meer een volledige transparantie over de financiële situatie van de club en niet-nagekomen engagementen, de risico’s die daar aan verbonden zijn en concrete garanties “om een nieuw fiasco te vermijden.”
Zelfs de onmiddellijke verkoop van de club wordt geëist. “De supporters nemen geen genoegen meer met ontwijkende verklaringen of loze woorden. De club kan niet langer verder onder een instabiel bestuur dat fouten en gebrek aan transparantie opstapelt”, klinkt het.
Bij monde van woordvoerder Damien De Coen geeft RWDM Brussels aan akte te nemen van de mededeling. “We bekijken verder op welke manier we de supporters tegemoet kunnen komen”, klinkt het.
De Coen voegt nog toe dat RWDM een beroep zal indienen tegen de puntenaftrek. “De bal ligt nu in het kamp van de Licentiecommissie. We hopen alvast op een goede afloop.”
Lees meer over: Sint-Jans-Molenbeek , Sport , RWDM Brussels , Voetbal
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.