De praktijken van een aasgier zijn het. Advocaat Sosa (de geweldige Ricardo Darín) probeert verkeersslachtoffers zo snel mogelijk te doen tekenen. Liefst op de plaats van het ongeval of in het ziekenhuis wanneer ze nog niet helder nadenken, desnoods in het lijkenhuis.

Een al te gortige affaire wakkert zijn laatste beetje menselijkheid aan en Sosa besluit om de verzekeringsbranche de rug toe te keren. Maar het bedrijf waar hij voor werkt is nog rotter en misdadiger dan hij dacht.

Zijn kersverse vriendin slaat mee op de vlucht. Luján (Martina Gusman) is een dokter in een ziekenhuis die bijklust als ambulancier. Ze is het beu uitgebuit te worden.

Op de achtergrond defileren de kankers van de Argentijnse samenleving zoals geweld en grootschalige corruptie in alle geledingen. Op de voorgrond krijg je een strakke, intense film noir met in de hoofdrol twee geliefden. Twee mensen die de ellende, hun eigen zwakheden en het noodlot trachten te trotseren.

Uitmuntende vertolkingen, een duistere sfeer, brute actie, échte spanning, een verzorgde beeldtaal én maatschappelijke relevantie: Carancho heeft het allemaal. Een lieveling van de festivals is de Argentijnse regisseur-scenarist-producent Pablo Trapero (El bonaerense, Leonera) al, triomf in het arthousecircuit kan niet lang meer uitblijven.

zalen: Arenberg

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Film

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni