Reactie Westland Shopping: 'Bezoekersaantallen de hoogte in'

Danny Vileyn
© BRUZZ
05/09/2017

Luigi Tortolani van AG Real Estate, sinds 2012 meerderheidsaandeelhouder van Westland, is het helemaal niet eens met de analyse van Walter Vandenbossche. Volgens hem gaat het helemaal niet slecht: “Sinds maart van dit jaar gaan de bezoekersaantallen juist de hoogte in.

Dat de frequentie in een shoppingcenter lager is in de maand augustus, is geen nieuws, dat is al vele jaren zo. Toen de parking in maart 2016 betalend werd, is het aantal geparkeerde auto’s inderdaad gedaald, maar een goed jaar later raakt de parking stilaan in trek, de klanten begrijpen dat één euro voor twee uur parkeren weliswaar niet gratis is, maar ook niet veel geld.”

Voor het vertrek van een aantal merken ziet Tortolani de verklaring buiten Westland: “De meeste merken die vertrokken zijn, hebben problemen in België of zelfs in Europa. Blokker heeft zijn winkelaantal in België gereduceerd, het is dus niet alleen in Westland dat Blokker vertrekt, en Mexx heeft België verlaten. En dat zijn maar twee voorbeelden.”

Het vertrek van die merken, zo merkt Tortolani op, laat Westland net toe om de winkelruimtes op te knappen en nieuwe winkels zoals Tap à l’oeil en Only aan te trekken. Die merken zijn erg in trek tegenwoordig, maar hebben nog geen plekje in Westland.
“Onze dienst marketing draait op volle toeren. Er vinden heel wat gezinshappenings plaats. Tien dagen geleden hebben we nog honderden kinderen blij gemaakt met een optreden van Studio 100.” En tot slot merkt Tortolani op dat de renovatie die eerder aangekondigd werd, dichterbij komt. Westland wordt in 2018 gerenoveerd.

Dit artikel is een reactie op en hoort bij het artikel "Loopt Westland Shopping langzaam leeg?"

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Anderlecht, Economie

Lees ook

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni