19 bezoekers restaurant bevangen door CO

© Schelly Y. via Yelp

Negentien mensen zijn zaterdagavond opgenomen in het ziekenhuis met CO-gehaltes van 15 tot 25 procent. Ze hadden het giftige gas ingeademd in het restaurant Le Fin de Siècle in de Kartuizersstraat.

Oorzaak was een slecht werkende verwarmingsinstallatie. De uitbater van het restaurant verwittigde de brandweer toen hij merkte dat verschillende klanten onwel werden.

Niemand verkeert in coma of in levensgevaar.

Mogelijk hebben ook andere recente klanten van restaurant Le Fin de Siècle koolstofmonoxide binnengekregen. Als zij zich de voorbije dagen soms onwel hebben gevoeld, gaan ze best naar de dokter. Dat laat burgemeester Yvan Mayeur (PS) weten.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.
Lees ook

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?