Het bedrijf JC Decaux, dat reclamepanelen beheert, gaat op het vernieuwde winkelcomplex The Mint een groot videoscherm plaatsen van 3,5 bij 3,5 meter.
Groot reclamescherm van The Mint aan metro De Brouckère
JC Decaux, vooral bekend van bushokjes en de deelfietsen van Villo, ziet een groot potentieel voor adverteerders door de passage van vele shoppers in zowel de Nieuwstraat als de Kleerkopersstraat. Beide winkelstraten komen uit op het Muntplein en zijn samen goed voor 470.000 passanten per week.
Bij schepen van Stedenbouw Geoffroy Coomans (MR) is te horen dat er nog geen vergunning is voor het bord, maar volgens JC Decaux is dat ook niet nodig omdat het reclamebord binnen wordt opgehangen."Het scherm zal goed zichtbaar zijn voor de mensen die de roltrap naar de metro nemen en geeft een platform aan handelaars die hun zaak willen promoten", zegt Veerle Colin van JC Decaux.
Afgelopen week gingen de eerste winkels van The Mint open. Meer daarover hier.
Lees meer over: Brussel-Stad, Samenleving, Economie
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.