Nieuwe promotiecampagne Passage Fitness shockeert

© tvbrussel
05/01/2006
De nieuwe promotiefolder van Passage Fitness First doet heel wat stof opwaaien. De folder oogt aan de buitenkant als een overlijdensbrief en veel mensen vinden de campagne dan ook smakeloos en ongepast. Sommigen vinden ze ronduit shockerend. Het fitnesscentrum zelf vindt de reacties overroepen.

Sporten is gezond en niet sporten is ongezond. Meer nog, niet sporten kan u fataal worden. Dat is het idee achter de nieuwe promotiecampagne van fitnessketen Passage Fitness First. De keten verstuurde meer dan één miljoen exemplaren van de "overlijdens"-folder in Brussel en Vlaanderen.

Niet iedereen kan de campagne echter appreciëren. Voor wie net een vriend of familielid heeft verloren, kan de folder zelfs pijnlijk zijn. De fitnessketen zegt niet wakker te liggen van de negatieve reacties. "Als wij van alles zouden moeten wakker liggen, dan zouden we niet veel meer moeten slapen uiteraard," zegt Dick Vande Vyvere, gedelegeerd bestuurder van Passage Fitness First. "Het is toch ook de bedoeling om iedereen een beetje te sensibiliseren en wakker te schudden dat ze iets moeten doen aan hun gezondheid."

Ondanks de negatieve reacties van een aantal mensen, heeft de campagne alvast haar doel niet gemist en dat vertaalde zich volgens Vande Vyvere al vanaf de start van de campagne in de verkoop van abonnement. "Die zijn met twee à driehonderd procent gestegen."

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Sport

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni