Klantendienst Coditel met de vinger gewezen

Bettina Hubo
© Brussel Deze Week
08/08/2007
De ombudsdienst voor Telecommunicatie ontving vorig jaar 175 klachten over de Brusselse kabelmaatschappij Coditel en 91 klachten over Brutélé. Dat is een stijging met respectievelijk 243 en 2.933 (!) procent. Dat blijkt uit het jaarverslag van de ombudsdienst dat begin deze week gepubliceerd werd.

In totaal kreeg de ombudsdienst vorig jaar 20.422 klachten over telecomoperatoren, een stijging van 33,76 procent tegenover 2005 en een nieuw record. Vooral Belgacom, Versatel/Tele2, Mobistar, Telenet en Scarlet Telecom moesten het ontgelden. In meer dan acht op tien gevallen kon de dienst een minnelijke schikking bereiken tussen de klant en het telecombedrijf.<BR><BR>De klachten over Coditel stegen van 51 in 2005 naar 175 vorig jaar. Over Brutélé waren er in 2005 maar drie klachten, vorig jaar 91. De klachten kwamen hoofdzakelijk van Franstaligen en hadden volgens ombudsman Jean-Marc Vekeman vooral te maken met technische problemen. "Zowel Brutélé als Coditel bieden sinds kort ook telecomdiensten aan. Heel wat klachten hebben betrekking op technische mankementen, problemen met de internetaansluiting bijvoorbeeld." <BR><BR>Bij Coditel bleek er bovendien een groot probleem met de klantendienst te zijn. Vekeman: "Mensen die belden, werden geconfronteerd met hele lange wachttijden en in de winkel van Coditel in de Tweekerkenstraat werd het publiek heel slecht ontvangen."<BR><BR>Volgens Vekeman heeft Coditel inmiddels wel inspanningen gedaan om zijn klantendienst beter te laten draaien. "We hebben de problemen met een vertegenwoordiger van Coditel besproken. De maatschappij heeft een aantal maatregelen genomen om de contacten met de klanten te verbeteren." Sinds kort is de ombudsdienst voor Telecommunicatie ook bevoegd voor televisieklachten, maar over het televisieaanbod van de Brusselse kabelmaatschappijen waren er volgens de ombudsman tot dusver nauwelijks klachten.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Economie

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni