Ook Autosalon voelt de crisis
Dit jaar staan de bedrijfswagens centraal op het 87ste Autosalon. Sommige standhouders besparen op de decoratie en reclame, onder meer de Duitse vrachtwagenconstructeur DAF blijft weg. De organisatoren proberen de crisis te counteren door de prijs van een toegangsticket te laten zakken van 12,5 naar 10 euro.
Volgens Joost Kaesemans, directeur communicatie van het Autosalon zou de crisis voor het grote publiek echter wel eens gunstige voorwaarden kunnen opleveren. "Er zijn altijd twee kanten aan een medaille. Aan de ene kant moeten de bedrijven besparen, anderzijds betekent dat vaak ook sterkere commerciële acties om de verkoop weer aan te zwengelen," aldus Kaesemans.
De organisator van het Autosalon verwacht dit jaar ruim 20.000 bezoekers minder dan in 2007.
Lees meer over: Economie
Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.