De Brusselse arbeidsbemiddelingsdienst Actiris heeft in 2016 ongeveer 400 klachten te verwerken gekregen, tegenover 52 klachten 10 jaar geleden. Dat schrijft de krant La Dernière Heure.

De klachten gaan voornamelijk over de inschrijvingsprocedure of de schrapping van een inschrijving. Ondanks een flinke stijging, blijft het aantal klachten bijzonder laag in vergelijking met het aantal werkzoekenden. Nog geen half procent van de 96.736 ingeschreven werkzoekenden heeft klacht ingediend.

De stijging is geen louter Brussels fenomeen. Ook de Waalse en Vlaamse tegenhangers, de Forem en de VDAB, zien het aantal klachten stijgen.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: actua, Samenleving, Economie

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni