Werkgeversorganisatie Voka-KvK Vlaams-Brabant pleit voor minimale dienstverlening bij Brussels Airport. Door de vakbondsactie van woensdag lijden de luchtvaartmaatschappijen opnieuw miljoenen euro's schade en is de internationale reputatieschade enorm, zo hekelt de organisatie dinsdag.
© Brussels Airport
| Brussels Airport (archief).
Voka pleit voor minimale dienstverlening op Brussels Airport door vijfde staking dit jaar
Woensdag kan geen enkele passagiersvlucht vertrekken vanop de nationale luchthaven door een actiedag van de vakbonden tegen het regeringsbeleid. Bij de vijfde actie op de luchthaven op een halfjaar tijd is voor Voka-KvK Vlaams-Brabant de maat vol. De werkgeversorganisatie pleit voor een systeem van minimale dienstverlening om de luchthaven operationeel te houden en "een herhaling van dit rampvoorjaar te voorkomen".
De activiteiten van Brussels Airport werden eerder dit jaar al vier keer verstoord door een stakingsactie. Bij die acties werden in totaal 180.000 reizigers getroffen. "Als nationale en internationale hoofdstad moet Brussel kunnen rekenen op een betrouwbare luchthaven met een continue dienstverlening het hele jaar door", klinkt het bij Voka-KvK Vlaams-Brabant.
"Het is niet uit te leggen waarom de acties tegen het regeringsbeleid telkens weer de luchthaven vol in de maag treffen. Internationaal staat ons land opnieuw in zijn blootje. Genoeg is genoeg", zegt Kris Claes, gedelegeerd bestuurder van de werkgeversorganisatie. "We kunnen de tweede belangrijkste economische motor van ons land niet opnieuw laten gijzelen."
Lees meer over: Brussel , Economie , Politiek , algemene staking , Brussels Airport , vakbondsactie , Voka , minimale dienstverlening , staking luchthaven