Jonge vrouw bewusteloos door CO-intoxicatie in Sint-Agatha-Berchem

© PhotoNews

In Sint-Agatha-Berchem is zondagavond een jonge vrouw ernstig geïntoxiceerd geraakt door koolstofmonoxide. Dat meldt de Brusselse brandweer. Oorzaak van de intoxicatie was de waterverwarmer in haar badkamer.

De oproep naar de hulpdiensten kwam zondag omstreeks 17.30 uur vanuit een appartement in de Fik Guidonstraat in Sint-Agatha-Berrchem, waar een jonge vrouw onwel was geworden na het nemen van een bad. Toen de ambulanciers de flat betraden, trad hun CO-melder meteen in werking.

De badkamer werd meteen verlucht en de jonge vrouw, die intussen het bewustzijn was verloren, werd onder begeleiding van een MUG-team naar het ziekenhuis gebracht. De toegesnelde brandweer stelde vast dat de CO-intoxicatie veroorzaakt was door de oude waterverwarmer in de badkamer. Die functioneerde op gas en de afvoer van de verbrandingsgassen bleek slecht te functioneren.

Sibelga kwam ter plaatse om de brander te verzegelen. Hetzelfde gebeurde met de gasteller van het appartement, aangezien dat verwarmd werd met gasconvectoren.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Oproep: Lees of reageer je wel eens op online comments, op nieuwssites of social media? Wil jij bijdragen aan een constructief online debat? Doe dan nu mee met het RHETORiC-onderzoek en ontvang een waardebon. Meer info en inschrijven.

Lees ook

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?