Twee personen naar ziekenhuis met CO-intoxicatie in Sint-Gillis

© Google
| De Merodestraat in Sint-Gillis

In de Brusselse gemeente Sint-Gillis zijn maandagochtend twee personen onwel geraakt door een CO-intoxicatie. Beiden zijn naar het ziekenhuis gebracht, maar verkeerden niet in levensgevaar. Dat meldt de Brusselse brandweer.

"Een ziekenwagen van de brandweer werd maandagochtend omstreeks 08.00 uur opgeroepen voor een persoon die onwel geworden was en gevallen was in de Merodestraat in Sint-Gillis", zegt brandweerwoordvoerder Walter Derieuw.

"Bij het betreden van de woning zijn de CO-detectoren, die deel uitmaken van de standaarduitrusting van de ambulanciers, in werking getreden."

De ambulanciers beslisten meteen de woning te ventileren en versterking op te roepen om de bron van de CO op te zoeken en te neutraliseren. Ook Sibelga werd ter plaatse gevraagd.

"Twee personen werden met een milde CO-intoxicatie overgebracht naar het ziekenhuis maar zij verkeren niet in levensgevaar", aldus nog de brandweerwoordvoerder. "Drie verwarmingketels op gas werden door Sibelga verzegeld omdat de afvoer van de verbrandingsgassen niet volgens de regels van de kunst geïnstalleerd was en de gassen daardoor terecht kwamen in de woning."

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.
Lees ook

Nieuws uit Brussel in je mailbox?