Afhandeling van bagage in Brussels Airport, de luchthaven van Zaventem

Al negentig procent van achtergebleven bagagestukken op Brussels Airport verwerkt

© Belga
14/07/2019
Updated: 15/07/2019 11.44u

Op Brussels Airport in Zaventem zijn zaterdag tienduizend bagagestukken achtergebleven. Ondertussen is negentig procent van die bagage reeds op weg naar hun eigenaar. Dat zegt een woordvoerster van Brussels Airport aan Belga.

In de loop van de zaterdagochtend waren problemen opgedoken met de automatische bagageafhandeling. Door een IT-probleem kon bagage niet gescand worden voor het juiste vliegtuig. De afhandeling gebeurde daardoor urenlang manueel. Pas rond 13 uur kon het computersysteem heropgestart worden.

Heel wat vluchten zijn zonder bagage vertrokken. "Er zijn tienduizend bagagestukken van verschillende maatschappijen achtergebleven. We zijn begonnen met het nasturen van de koffers naar de diverse bestemmingen", stelt een woordvoerster van de luchthavenuitbater. "We blijven bagage meesturen met vluchten die zaterdag nog vertrekken. De luchtvaartmaatschappijen steken een handje toe."

Ondertussen meldt Belga dat negentig procent van de achtergebleven bagage reeds verzonden is naar hun bestemming. Goed nieuws, want in eerste instantie leek het erop dat de behandeling van de achtergebleven bagage enkele dag zou duren. "We hopen dat we tegen vanavond alle bagagestukken naar hun eigenaars kunnen verzenden," vertelt een woordvoerster van de luchthaven aan onze redactie.

Vanop Brussels Airport vertrokken zaterdag 42.000 mensen. Er kwamen ook nog eens 36.000 reizigers toe. Voor mensen die aankwamen, zijn er nooit problemen geweest met de bagageafhandeling.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Economie, Brussels Airport

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni