Anderlechts radiobedrijf met 17 miljoen luisteraars trekt naar Amerika

© brusselnieuws.be
17/12/2013

Radionomy, een jonge start-up uit Anderlecht, is het grootste radiobedrijf van België en wil nu ook een Amerikaans bedrijf overkopen. De oprichter mikt op 30 miljoen luisteraars over heel de wereld.

Radionomy werd vijf jaar geleden opgericht in Anderlecht en is uitgegroeid tot het grootste Belgische radiobedrijf. Het is geen klassieke radiozender, maar een platform waarop iedereen zijn eigen online zender kan opzetten. Radionomy telt zo 7.700 zenders met in totaal 17 miljoen luisteraars.

Oprichter Alexandre Saboundjian wil nu uitbreiden en gaat fuseren met het Amerikaanse Targetspot, schrijft De Tijd. Targetspot ontwerpt reclame die op internetradio afgespeeld wordt.

“Reclame op internetradio wordt steeds belangrijker”, zegt Saboundjian. “Je kan heel gericht op bepaalde doelgroepen gaan adverteren. Als een luisteraar fan is van een van onze zenders, hebben we meteen heel wat info over die persoon. Als de luisteraar nadien naar een andere website surft, kunnen we hem opnieuw het product tonen waarover hij eerst op de radio had gehoord.”

Via de fusie wil Radionomy het aantal luisteraars verdubbelen naar 30 miljoen. Er moeten binnenkort bij de firma 70 mensen werken, de helft daarvan in Amerika.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Anderlecht , Economie

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni