Brussels toerismebureau wordt VisitBrussels

© FM Brussel
15/03/2011
Het toerismebureau Brussels International - Tourism & Congres of BITC heet vanaf nu VisitBrussels. Brussel volgt daarin andere hoofdsteden als Londen en Berlijn.

Samen met de nieuwe naam is er ook een nieuwe website en een nieuw logo. Dat bestaat uit drie elementen: de iris als symbool van Brussel, de naam Brussel als hoofdstad van 500 miljoen europeanen en de veelkleurige balk die de vele facetten van het gewest moet uitbeelden.

De nieuwe identiteit werd maandagavond voorgesteld tijdens de uitreiking van de Brussels Tourism & Meeting Awards, een bekroning van initiatieven die het afgelopen jaar hebben bijgedragen tot de internationale uitstraling van Brussel. Onder meer de Koningin Elisabethwedstrijd en Afterwork Shopping vielen in de pijzen. Villa Empain werd geloofd als de nieuwe place to be, Aloft is het beste nieuwe hotel en de stadsapero's zijn de beste party experience.

VisitBrussels wil Brussel in z'n geheel promoten. Het bureau wil zich onder meer richten op evenementen, meetings en onthaal van toeristen. VisitBrussels krijgt ook een nieuw logo en een nieuwe strategie.

Volgens Toerisme Vlaanderen verbleven er vorig jaar zo'n 4,6 miljoen toeristen in de Brusselse hotels, een stijging met 7,2 procent ten opzichte van het jaar voordien. Brussel is zo de meest populaire stad in ons land.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Economie

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni