'Only in Belgium' moet Belgische imago oppoetsen

© tvbrussel
10/03/2008
'Only in Belgium' is de naam van de nieuwe Belgische campagne die buitenlandse investeerders naar ons land moet lokken. Vlaanderen, Wallonië en Brussel werken hiervoor broederlijk samen. Zo willen de gewesten het gekneusde imago van Belgie weer oppoetsen.

Premier Guy Verhofstadt (Open VLD) haalde het aan in zijn speech bij de lancering van de campagne Only in Belgium: "Beter slechte reclame, dan geen reclame." Want er wordt dan wel veel over België gepraat; door de politieke crisis is dat niet altijd in de positieve zin en dat remt buitenlandse investeerders af. Het doel van de campagne Only in Belgium is daar wat aan veranderen.

"Veel buitenlandse investeerders beschouwen de toekomst van België tegenwoordig nog altijd als onzeker. Daarom moeten we hen geruststellen met dit positieve initiatief," zegt Charles Picqué, minister-president van het Brussels Gewest.

De campagne moet ook het merk België versterken. Een goede verstandhouding en samenwerking tussen de drie gewesten is daarbij onontbeerlijk.

"Het is erg belangrijk dat we concurrentie vermijden," gaat Picqué verder. "Het zou niet alleen een verspilling van energie zijn, maar onderlinge concurrentie kan ook nadelig zijn voor het imago en de geloofwaardigheid van het land."

Belgische figuren als Lucky Luke, Magritte en Adolphe Sax verwijzen naar de creativiteit van ons land. Ook de website invest.belgium.be moet het kluwen van ons land verduidelijken aan potentiele buitenlandse geldschieters.

"De website zal veel duidelijkheid bieden," zegt Anja Otto-Kellens van de Belgisch-Japanse Kamer van Koophandel. "De site zal zelfs in het Japans vertaald worden voor potentiële Japanse investeerders. Bovendien biedt ze alle nodige linken naar de regio's."

:: http://invest.belgium.be

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Economie

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni