IN THE PICTURE: Kubrick 1950s

Niels Ruëll
© Agenda Magazine
05/05/2012
An exhibition at the Royal Museums of Fine Arts proves that a fine photographer was lost in Stanley Kubrick. But how happy we are that he dedicated his life to film. Flagey is reprising three early black and white films that were visually influenced by his work as a photographer: Killer’s Kiss, The Killing, and Paths of Glory.

--NL-- Een tentoonstelling in de Koninklijke Musea voor Schone Kunsten bewijst dat aan Stanley Kubrick een uitstekende fotograaf verloren is gegaan. Maar wat zijn we blij dat hij zijn leven aan film heeft gewijd. Flagey herneemt drie vroege zwart-witfilms die visueel beïnvloed zijn door zijn werk als fotograaf: Killer’s kiss, The killing en Paths of glory.

--FR-- Une exposition aux Musées royaux des Beaux-Arts prouve que l’on a perdu un grand photographe lorsque Stanley Kubrick est mort. Mais nous sommes heureux qu’il ait consacré sa vie au cinéma. Flagey reprend trois de ses premiers films en noir et blanc, influencés visuellement par son travail de photographe : Le Baiser du tueur, Les Sentiers de la gloire et L’ultime razzia.

Kubrick 1950S
6/5 > 1/6, Flagey

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Read more about: Film

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni