Uber schorst voortaan ook onbeschofte klanten

Tot nu toe konden enkel chauffeurs met een lage rating de toegang tot taxi-app Uber verliezen. Vanaf nu viseert Uber ook passagiers die structureel negatieve beoordelingen krijgen. Wie onbeschoft is tegen een chauffeur zal toegang tot de app geweigerd worden.

Bij Uberritten moeten passagier en chauffeur elkaar na afloop een rating geven, maar tot nog toe konden enkel chauffeurs uit de app gezet worden na een structureel slechte beoordeling. Onderzoek bij Uberchauffeurs toont aan dat sommige klanten de chauffeurs niet goed behandelen.

Hoeveel chauffeurs precies klagen, kan Uber niet zeggen, zo laat een woordvoerder van Uber weten.

In ieder geval wil Uber wil voortaan ook haar eigen klanten terechtwijzen Als klanten steeds slechte ratings krijgen, zullen ze een waarschuwing ontvangen, samen met tips om het gedrag te verbeteren. Een volgende stap is de account een week lang schorsen. Als er dan nog geen verbetering is, verliest de klant de toegang tot de Uber-app.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Oproep: Lees of reageer je wel eens op online comments, op nieuwssites of social media? Wil jij bijdragen aan een constructief online debat? Doe dan nu mee met het RHETORiC-onderzoek en ontvang een waardebon. Meer info en inschrijven.

Lees ook

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?