Uber schorst voortaan ook onbeschofte klanten

SN
© BRUZZ
28/11/2019

Tot nu toe konden enkel chauffeurs met een lage rating de toegang tot taxi-app Uber verliezen. Vanaf nu viseert Uber ook passagiers die structureel negatieve beoordelingen krijgen. Wie onbeschoft is tegen een chauffeur zal toegang tot de app geweigerd worden.

Bij Uberritten moeten passagier en chauffeur elkaar na afloop een rating geven, maar tot nog toe konden enkel chauffeurs uit de app gezet worden na een structureel slechte beoordeling. Onderzoek bij Uberchauffeurs toont aan dat sommige klanten de chauffeurs niet goed behandelen.

Hoeveel chauffeurs precies klagen, kan Uber niet zeggen, zo laat een woordvoerder van Uber weten.

In ieder geval wil Uber wil voortaan ook haar eigen klanten terechtwijzen Als klanten steeds slechte ratings krijgen, zullen ze een waarschuwing ontvangen, samen met tips om het gedrag te verbeteren. Een volgende stap is de account een week lang schorsen. Als er dan nog geen verbetering is, verliest de klant de toegang tot de Uber-app.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Brussel, Mobiliteit, Uber

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni