BNP schrapt rekening Bruno De Lille zonder reden op te geven

© Dieter Telemans

Groot was de verbazing van Groen-fractieleider Bruno De Lille, toen hij post kreeg van BNP Paribas. De bank zette de klantenrelatie plots stop, zonder reden op te geven. Ook na aandringen kreeg de politicus geen uitleg.

“BNP Paribas Fortis deelt u mee dat zij haar relatie met u beëindigt.” Zo stond het in de brief die Bruno De Lille kreeg van zijn bank BNP Paribas Fortis. In die brief wordt verder met geen woord gerept over het motief van de stopzetting.

 “Ik zag geen enkele reden”, schrijft De Lille op zijn Facebookpagina. “Elke maand wordt het (mooie) loon van mijn man en mezelf op de rekening gestort, een rekening waar we zelfs elke maand een bedrag voor betalen, we regelen onze kredietschulden elke keer netjes op tijd, we hebben ook nog enkele verzekeringen lopen waar de bank elk jaar meer dan 1000 euro aan overhoudt.”

Navraag bij de bank levert bovendien geen antwoord op, schrijft De Lille nog. Waarop hij zijn verhaal dan maar op sociale media deelt. “Dat niemand met ook maar wat uitleg geeft, zit me hoog”, zegt hij aan BRUZZ.

Als we zelf met BNP bellen, kan de bank geen uitleg geven over de zaak zelf. “Maar er zijn wel wat algemene redenen om rekeningen stop te zetten. Als we bijvoorbeeld de actuele gegevens van de klanten niet meer hebben en ook niet krijgen.”

Voor politici gelden bovendien nog strengere regels, weet de woordvoerder nog. "Ze zijn immers vatbaarder voor corruptie."

De Lille wil het er niet bij laten. Aan De Standaard zegt hij dat hij naar de ombudsman van de bankensector stapt.

Het volledige verslag dat de Groenpoliticus maakte van de zaak leest u hier. 

 

 

 

 

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.
Lees meer over
Lees ook

Nieuws uit Brussel in je mailbox?