Tussen januari en november 2017 registreerde de applicatie Fix My Street 26.286 meldingen van kapotte wegen en sluikstorten. Dat zijn er bijna 2.000 meer dan in heel 2016.

netheid_voetgangerszone_afval_vuil_0.png

| Fix My Street-gebruikers kunnen sinds juni dit jaar ook sluikstorten en ander rondslingerend afval melden.

De applicatie Fix My Street zag het levenslicht in 2013 en moest de de Brusselse overheid helpen om kapotte wegen of infrastructuur in kaart te brengen. Via de app kunnen gebruikers eenvoudig problemen op straat melden.

Sinds juni dit jaar kunnen ze ook sluikstorten registreren via hun smartphone en doorgeven aan de bevoegde diensten.

En dat werpt de nodige vruchten af. Netheidsproblemen staan met stip op één bij de gebruikers van Fix My Street. In amper vijf maanden tijd registreerde de applicatie 10.390 meldingen over het gebrek aan netheid in de Brusselse straten, bijna de helft van alle meldingen van dit jaar.

Zowel staatssecretaris voor Netheid Fadila Laanan (PS) en staatssecretaris voor informatisering Bianca Debaets (CD&V) zijn tevreden over het succes van de app. Toch blijven er geregeld wat problemen opduiken bij de app, zoals synchronisatieproblemen waardoor gebruikers overspoeld worden door meldingen van opgeloste problemen.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Samenleving

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni