Barbecuefeestje in Anderlechtse garage veroorzaakt CO-intoxicatie

© PhotoNews

De Brusselse brandweer heeft woensdagavond bij een interventie voor een CO-intoxicatie in Anderlecht een coronafeestje ontdekt. Dat meldt de Brusselse brandweer. In een afgesloten garage van een flatgebouw had een aantal personen zich verzameld rond een barbecue. Een van hen werd afgevoerd naar het ziekenhuis en alle aanwezigen kregen een proces-verbaal van de politie.

Het was een bewoonster van het flatgebouw die woensdagavond omstreeks 22.25 uur de brandweer verwittigde omdat haar CO-detector was afgegaan. Eenmaal ter plaatse stelde de brandweer echter geen enkele bron van koolmonoxide vast in haar flat. Na verder onderzoek troffen de brandweerlui in een afgesloten garage van het gebouw verschillende personen aan die een barbecue hielden. Al die mensen werden onderzocht door de mug-arts en één van hen werd overgebracht naar het ziekenhuis met milde vergiftigingsverschijnselen.

De lokale politie van de zone Brussel Zuid kwam ook ter plaatse en stelde proces-verbaal op tegen alle aanwezigen.

"We dringen erop aan nooit een barbecue of vuurkorf te gebruiken in een afgesloten ruimte", zegt brandweerwoordvoerder Walter Derieuw. "De verbrandingsgassen kunnen niet worden afgevoerd en de CO stapelt zich op in de afgesloten ruimte, met intoxicaties tot gevolg."

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

 

 

Meer nieuws uit Brussel

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?