Brandweer redt kind van balkon in Jette na keukenbrand

© PhotoNews

Een jongen van 10 jaar is zaterdagnamiddag door de brandweer gered nadat er brand uitgebroken was in de keuken van het appartement in Jette waar hij woonde. Dat heeft brandweerwoordvoerder Walter Derieuw zondag gezegd.

De feiten speelden zich zaterdag rond 16 uur af. Een vrouw had gemerkt dat er een jongen op een naburig balkon stond terwijl er rook uit het appartement kwam. Ze belde meteen de hulpdiensten. De brandweer kon het kind met een ladder van het balkon halen. De jongen was niet gewond.

De brand was ontstaan door een pot die de moeder op het vuur had laten staan had terwijl ze even weg was. De vlammen waren al overgeslagen naar de dampkap, maar de brandweer kon erger voorkomen.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

 

--- OPROEP. Reageer jij soms op online nieuwsartikels of wil je het wel eens proberen? Doe mee aan het RHETORIC-onderzoek en maak kans op een waardebon. Meer info en inschrijven

 

Lees ook

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?