Brussels productiehuis opent filiaal in China

© Goodfreephotos
| Het Chinese Shanghai

Het Brusselse productiehuis Hamlet, een referentie in de reclamewereld, opent een nieuwe vestiging in China. Die opening valt samen met de grootste Belgische economische missie ooit naar China, waar meer dan 600 Belgische zakenlui, academici en politici aan deelnemen.

Wij zijn bijzonder enthousiast over de opening van het nieuwe kantoor in Shanghai en willen de goede relaties met China verder blijven uitbouwen,” klinkt het bij Ruben Goots, medeoprichter van Hamlet. “We hebben al een aantal creatieve en opmerkelijke commercials mogen maken voor de markt. Met een lokale aanwezigheid zullen we de samenwerking met onze Chinese klanten nog vlotter kunnen laten verlopen.”

Het Brusselse productiehuis werd opgericht in 2015 en maakte al reclamefilms voor merken als Hewlet-Packard, Oppo en Nike. Vorig jaar maakte Hamlet nog een Nike-spot in China. Dat filmpje werd op vijf dagen meer dan 170 miljoen keer bekeken, waarmee dit de meest bekeken Nike-spot ooit werd.

De overeenkomst voor de opening van Hamlet China wordt getekend in het bijzijn van prinses Astrid die de handelsmissie leidt. Yimeng Zhang - volgens Hamlet “een producent met de nodige expertise” - zal de leiding over het filiaal nemen.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Oproep: Lees of reageer je wel eens op online comments, op nieuwssites of social media? Wil jij bijdragen aan een constructief online debat? Doe dan nu mee met het RHETORiC-onderzoek en ontvang een waardebon. Meer info en inschrijven.

Lees ook
="Protestschool
="Eerste
="Laatste
="Armoederapport:
="Struikelstenen
="Philip

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?