Cerexhe ergert zich aan ‘Brussels’ Uplace

© brusselnieuws.be
16/11/2012
Brussels minister van Werkgelegenheid Benoît Cerexhe (CDH) ergert zich aan de reclame van shoppingcenter Uplace op de vastgoedbeurs Mapic in Cannes. Die spreekt van Uplace Brussels, terwijl het project in het Vlaamse Machelen komt. “Wanneer worden Machelen en Vilvoorde bij het Brussels Gewest gevoegd?”, vraagt Cerexhe zich af op Facebook.

Cerexhe was duidelijk wat op zijn tenen getrapt toen hij bovenstaand reclamebord aantrof in Cannes. Het inspireerde hem tot de volgende post op zijn Facebookpagina:

"Étrange de voir ce projet commercial flamand, situé à Machelen et Vilvorde, utiliser sans vergogne l'image, le nom et l'attractivité de Bruxelles, alors qu'il concurrence directement le projet commercial Neo défendu, lui, par la Région bruxelloise... À quand l'extension de la Région bruxelloise à Machelen et Vilvorde ....?"

Met Uplace, Neo en Just Under The Sky (JUTS) staan in en rond Brussel drie grote shoppingprojecten op stapel. Naast concurrentie tussen de projecten onderling, zit er ook een communautair tintje aan het verhaal. Vlaanderen en Brussel proberen elkaar af te troeven door als eerste een winkelcentrum te openen. JUTS en Uplace hebben daarvoor tot nu toe de beste papieren.

Uplace

Winkel- en belevingscentrum Uplace werd in 2009 voor het eerst goedgekeurd door de toenmalige Vlaamse regering, maar verzandde daarna in een jarenlange procedureslag.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Samenleving , Uplace

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni