Gezien: Street Talent en Olympische Spelen voor zombies

© Amandine Belotte

Het was zaterdag dolle pret in Brussel. Zowel in het Warandepark op de ZomBifff'lympics als in de Vaartkapoen op de wedstrijd Street Talent wedijverden Brusselaars voor een gouden plak.

Voor de ZomBifff’lympics was een goede make-up vereist (u weze gewaarschuwd). Tot de disciplines behoorden ruggengraatwerpen, lopen, ingewandentrekken en mensen aanvallen. Alle nodige materiaal was voorhanden, van (plastic) ingewanden tot beenderen en dergelijke. Zaterdagavond volgde dan de Biffnight, een hele nacht lang griezelfilms. 

Zaterdagavond werd in de Molenbeekse Vaartkapoen ook de finale van de tweede editie van Street Talent georganiseerd. Elf finalisten toonden er hun passie, van dans, rap en beatbox tot zang en foot freestyle: een mengeling van gymnastiek, dans en acrobatie met een voetbal als onmisbaar attribuut.

De wedstrijd is een initiatief van vier jongerenwerkers, die zelf uit de buurt komen en ervan overtuigd zijn dat er in Brussel nog zeer veel onontgonnen talent is dat onvoldoende de kans heeft gekregen om zich te tonen. 

Winnaar van de avond was Soufiane Bencock, die met zijn foot freestyle al meedoet aan grote internationale wedstrijden en nog maar net terug was van een competitie in Denemarken. Op de tweede plek eindigde de zangeres Amal, die met haar prachtige stem niet alleen het publiek overtuigde, maar ook de prijs van de gemeente Molenbeek wegkaapte. Op de derde stek eindigde een 14-jarige zanger, Anas.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.
Lees ook
BRUZZ Magazine
deze week
  • De nieuwe Nederlandstalige parlementsleden
  • Johan Leman: 'Het signaal van de kiezer is niet zo duidelijk als sommigen beweren'
  • Het nieuwe samenwonen: een balzaal, biljarttafel en een kookeiland van 7 meter
  • Hier vind je BRUZZ in de stad
  • Archief
deze week
  • The Graduates: musicalsterren van morgen
  • Fête de la Musique: Yôkaï's voodoo jazz
  • Stéphane Mandelbaum: l'enfant maudit de l'art brut
  • BRUZZ in the city
  • Archief
Neem een abonnement