Hond gered uit keukenbrand in Jette

© Brandweer Brussel

In de Leopold I-straat in Jette moest de brandweer tussenkomen voor een keukenbrand in een gebouw van twee verdiepingen. Er waren geen menselijke slachtoffers, maar in het gebouw werd wel een hond aangetroffen die bevangen was door de rook. Na verzorging stelt het huisdier het goed. De woning is onbewoonbaar verklaard.

Rond 18 uur zondagavond woedde er een brand aan de achterzijde van een gebouw van twee verdiepingen in Jette. De brand zou ontstaan zijn in de keuken en na een kleine twee uur was de interventie afgerond.

Daarbij hebben ambulanciers en leden van het MUG-team van het Militair Hospitaal beademing moeten toedienen aan een hond die tijdens de verkenning van de woning werd gevonden. De politie van zone Brussel West was ter plaatse om een veiligheidsperimeter in te stellen en tijdens het bluswerk werden gas, elektriciteit en zonnepanelen losgekoppeld.

interventie hond brand Jette
© Brandweer Brussel
| De hond was bevangen door de rook en had beademing nodig.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

 

 

Meer nieuws uit Brussel

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?