Moeder en drie kinderen bevangen door CO in Anderlecht

© PhotoNews
| CO-vergiftiging op de loer.

Een moeder en drie kinderen zijn zaterdagavond naar het ziekenhuis afgevoerd met een lichte CO-intoxicatie. De oorzaak was een verouderde waterverwarmer in hun woning in de Verzoeningsstraat in Anderlecht, meldt de brandweer.

Zaterdagavond omstreeks 19 uur werd een ambulance opgeroepen, nadat de ouders dachten dat een van de kinderen ziek was. Toen de ambulanciers ter plaats kwamen ging hun CO-melder af. Ze verluchtten meteen de woning verlucht en riepen versterking van de brandweer op.

"De oorzaak was een verouderde en slecht werkende waterverwarmer. Die werd verzegeld door (netbeheerder) Sibelga. Het gaat om een gezin met een vader en moeder en vier kinderen. De moeder en drie kinderen werden naar het ziekenhuis gebracht met een lichte intoxicatie", vertelt Walter Derieuw, woordvoerder van de Brusselse brandweer.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

 

 

Lees ook

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?