Slapende man gered uit appartementsbrand

© PhotoNews
| De Brusselse brandweer (archiefbeeld).

Donderdagnamiddag rond 13 uur heeft de Brusselse brandweer een man gered uit een brandend appartement in de gemeente Oudergem. De man was in slaap gevallen en vervolgens bevangen door de rook. Dat bericht Het Laatste Nieuws.

Het slachtoffer was in een diepe slaap gevallen terwijl er een brand ontstond in de keuken van zijn appartement. Een alerte bewoner van het gebouw in de Vlijtstraat in Oudergem merkte de brand op en verwittigde de brandweer.

De brandweer slaagde erin de brand te blussen en de man te bevrijden. Maar het slachtoffer raakte zwaar geïntoxiceerd door de verbrandingsgassen en werd naar het ziekenhuis gebracht.

De brandweer kreeg het vuur onder controle maar helaas is het appartement onbewoonbaar verklaard. Over de toestand van het slachtoffer is niets geweten. De oorzaak van de brand is naar alle waarschijnlijkheid accidenteel, al is verder onderzoek wel nog nodig.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

 

--- OPROEP. Reageer jij soms op online nieuwsartikels of wil je het wel eens proberen? Doe mee aan het RHETORIC-onderzoek en maak kans op een waardebon. Meer info en inschrijven

 

Lees ook

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?