Tournée Minérale: Geen omzetverlies voor Brusselse horeca

MV
© BRUZZ
28/02/2017

De actie Tournée Minérale, waarvoor mensen zich engageerden om de hele maand februari geen alcohol te drinken, heeft geen invloed gehad op de omzet van de Brusselse horeca. In Vlaanderen ervoer nochtans 60% van de restaurants een omzetdaling.

Tournée minérale, het initiatief van Stichting tegen Kanker en De Drugslijn om de hele maand februari geen alcohol te drinken, eindigt vandaag. De actie heeft geen effect gehad op de horeca in Brussel. “Wij hebben geen omzetverlies geleden door Tournée Minérale”, vertelt Eric Catry van Horeca Brussel aan BRUZZ.

De horeca in Vlaanderen leed echter wel onder het initiatief. Uit een bevraging van Horeca Vlaanderen en FeBeD (Federatie van de Belgische Drankenhandelaars) bij 392 horeca-ondernemers blijkt dat bij 52 procent de omzet effectief daalde. Zo’n 30 procent zag hun omzet zelfs met meer dan 10 procent dalen.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Samenleving

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni