Vijf personen naar ziekenhuis door CO-intoxicatie in Anderlecht

© Peter Dhondt-BRUZZ
| De Brusselse brandweer (archiefbeeld)

In de Brusselse gemeente Anderlecht zijn donderdagnacht vijf personen naar het ziekenhuis gebracht met een CO-intoxicatie. Geen van hen verkeerde evenwel in levensgevaar. Oorzaak van de intoxicatie was naar alle waarschijnlijkheid een gebrekkige aanvoer van verse lucht. Dat meldt de Brusselse brandweer vrijdag.

De bewoners van het appartement in de Processiestraat hadden kort na 1 uur een ziekenwagen gevraagd en bij aankomst van die ziekenwagen sloeg de CO-melder van de ambulanciers meteen alarm. Ze beslisten daarop het appartement te ventileren en de vijf bewoners, drie volwassenen en twee kinderen, over te brengen naar het ziekenhuis.

De brandweer kwam ook ter plaatse en stelde hoge CO-waarden vast in de slaapkamer van het appartement. De oorzaak van de intoxicatie lag waarschijnlijkheid bij een gebrekkige ventilatie en aanvoer van verse lucht. De gasbrander en de gastoevoer in het appartement werden afgesloten.

Meer nieuws uit Brussel

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?