Flatgebouw onbewoonbaar door brand in Elsene

© BRUZZ
| De brandweer kwam ter plaatse voor de brand in de Kuipstraat

In Elsene heeft maandagnamiddag een brand gewoed in een flatgebouw. Daarbij vielen geen gewonden, maar er is heel wat materiële schade, waardoor het gebouw volledig onbewoonbaar is. Dat meldt de Brusselse brandweer.

Het vuur in het gebouw in de Kuipstraat brak omstreeks 14.30 uur uit, op de eerste verdieping, waar de bewoonster een kookpot op het vuur was vergeten. De vrouw vluchtte naar haar venster en maakte aanstalten vanop de eerste verdieping naar beneden te springen, maar werd uiteindelijk door werklui die in de straat bezig waren met een ladder naar beneden geholpen.

Gebouw onbewoonbaar verklaard

Toen de brandweer ter plaatse kwam had de rook van de brand zich doorheen het hele gebouw verspreid. De brandweer bevrijdde een bewoner van de derde verdieping met een luchtladder en slaagde er vervolgens in de brand te blussen.

De flat op de eerste verdieping brandde wel zo goed als volledig uit, terwijl er in de rest van het gebouw zware rookschade is. Ook de elektrische installatie in het gebouw liep zware schade op. Het hele gebouw is dan ook minstens tijdelijk onbewoonbaar. De vijf bewoners bleven weliswaar ongedeerd en worden opgevangen door de gemeente Elsene.

Meer nieuws uit Brussel

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?