Hete olie zet keuken in lichterlaaie

© Brandweer Brussel
| Brand keuken Craetbosgaarde

In Neder-Over-Heembeek brak woensdagmiddag een brand uit in de keuken van een woning in de Craetbosgaarde. Water op een pan met hete olie was de boosdoener.

De Brusselse brandweer bluste woensdagmiddag om 12.30 uur de keuken van een woning in de Craetbosgaarde, Neder-Over-Heembeek. Een pan met hete olie op het vuur veroorzaakte een grote steekvlam. Om de brand te blussen goot de bewoner er een emmer water over. Hierdoor vatte de volledige keuken vuur.

“Bij brandende olie moet je steeds de zuurstoftoevoer proberen te doorbreken. Dit kan door een deksel, een branddeken of een vochtige doek. Maar zeker nooit door een grote hoeveelheid water,” licht Walter Derieuw, woordvoerder van de Brusselse brandweer toe.

Door de enorme schade is de woning tijdelijk onbewoonbaar. Er vielen geen gewonden.

Meer nieuws uit Brussel

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?