Audi Brussels verkleint zijn 'transformatieteam', het team dat de definitieve sluiting van de fabriek voorbereidt, verder. Begin augustus zal het team afgebouwd worden van ongeveer 220 naar nog 160 medewerkers. Dat meldt Peter D'hoore woensdag, woordvoerder van de Brusselse site van de Duitse autobouwer.
©
Belga
| De ingang van de inmiddels gesloten Audifabriek in Vorst. Moederconcern Volkswagen is er bezig met afsluitwerkzaamheden (archief).
Audi Brussels bouwt transformatieteam verder af, nog 160 medewerkers actief
"Audi Brussels heeft met succes de tweede fase van de transformatie afgerond", aldus D'hoore. Sinds begin mei zijn grote stappen gezet voor de ontmanteling van installaties en materialen op de site, klinkt het. Zo zijn onder andere productie-installaties voor de carrosseriebouw, lakafdeling, batterijmontage en meetapparatuur verkocht.
Ook de volledige uitrusting van het bedrijfsrestaurant en de kantines werd verkocht.
"De eerste installaties zijn al gedemonteerd en verstuurd naar hun nieuwe bestemmingen", aldus D'hoore. "Zo werden onder andere productielijnen, apparatuur en machines al naar andere locaties overgebracht, waar ze een tweede leven zullen krijgen."
Donaties
Medewerkers van Audi Brussels kregen ook de kans om bepaalde items zoals IT-materiaal, werkmateriaal, bureaumeubelen, fietsen en arbeidskleding tegen aantrekkelijke voorwaarden aan te kopen. De autofabriek heeft eveneens een groot aantal items en materialen gedoneerd aan meer dan 35 scholen en andere non-profitorganisaties uit Vlaanderen, Brussel en Wallonië.
"Het gaat daarbij vooral over bureau- en IT-materiaal, alles samen goed voor een bedrag van enkele honderdduizenden euro's", zegt de woordvoerder.
Voorts werd er aan het GO! technisch atheneum in Halle een Audi Q8 e-tron geschonken als opleidingsmateriaal voor toekomstige ingenieurs en technici.
Ook onderdelen die nog in de fabriek lagen, zijn verkocht. Batterijmodules die oorspronkelijk bestemd waren voor de Audi Q8 e-tron, zullen door Audi gebruikt worden voor de productie van energieopslagsystemen.
Lees meer over: Vorst , Samenleving , Economie , Audi Brussels , Peter D'hoore , Sluiting Audi , Volkswagen