Theatermakers Kristien De Proost en Frederico Araujo laten het niet in het midden

Vanuit hun verschillende achtergronden, die aan weerskanten van de Atlantische Oceaan lagen, reflecteren Kristien De Proost en Frederico Araujo over ‘het midden’, waarover de laatste tijd nogal wat te doen is.

Actrice en theatermaker Kristien De Proost toerde de afgelopen jaren langs verschillende buitenlandse theaters. Met haar autobiografische successolo Toestand, waarin ze zichzelf dissecteert en exposeert als een museumstuk, en met haar flamboyante hoofdrol in het beklijvende All inclusive van Julian Hetzel over de (esthetische) recuperatie van oorlogsgeweld. Onlangs maakte De Proost samen met Bwanga Pilipili ook nog Simon, Garfunkel, my sister and me over het (niet altijd zo) harmonieuze muzikale duo.

Voor In the middle of nowhere werkt De Proost opnieuw samen. Dit keer met acteur en theatermaker Frederico Araujo, die in Brazilië en België woont en werkt. Aan zijn opleiding tot acteur in Rio voegde dit multitalent de regisseursopleiding aan het RITCS toe. Vanuit hun verschillende achtergronden, die aan weerskanten van de Atlantische Oceaan lagen, reflecteren De Proost en Araujo over ‘het midden’, waarover de laatste tijd nogal wat te doen is.

Vragen die de twee zich stellen zijn: “Is het midden synoniem voor de norm? Waarom zit het midden van de trein altijd voller dan de uiteinden? Maakt meedoen met de meerderheid het leven gemakkelijker? Waarom kijken steeds meer mensen naar steeds minder YouTube-filmpjes? En waar leeft de gemiddelde mens?” Wij laten het antwoord nog even in het midden, maar zijn wel extreem benieuwd naar de uitkomst van deze Belgo-Braziliaanse voorstelling.

KRISTIEN DE PROOST & CAMPO: IN THE MIDDLE OF NOWHERE
6 & 7/10, 20.30, Kaaistudio’s, www.kaaitheater.be

Meer nieuws uit Brussel

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?