Cadeaubon leverde handelaars stad Brussel al 1,4 miljoen euro omzet op

© Saskia Vanderstichele
| Verschillende handelszaken in de Sint-Hubertusgalerij boden hun klanten een korting aan via Boncado.

In het kader van het herstelplan 2020 lanceerde de stad Brussel de BXL-Boncado, een koopkrachtmaatregel die ook de cashflow van de winkels moest stimuleren. De maatregel heeft in de afgelopen twee jaar al 1,4 miljoen euro omzet opgeleverd aan de deelnemende handelaars.

Dat liet Brussels schepen van Economische Zaken Fabian Maingain (Défi) weten in antwoord op een vraag van Bianca Debaets (CD&V) tijdens de meest recente gemeenteraad van de Stad Brussel.

De BXL-Boncado levert volgens het stadsbestuur drie voordelen op: de bon ondersteunt de omzet van de deelnemende winkels, biedt reclame en vergroot de koopkracht van de klanten. Bij aankoop van een cadeaubon van minstens 20 euro krijgt de klant namelijk 5 euro extra van de stad Brussel om te besteden in de deelnemende winkels. Dat voordeel van 20 procent aankoopwaarde geldt per schijf van 20 euro, tot een maximum van 500 euro.

"Strategieën zoals BXL-Boncado zijn bedoeld om op lange termijn nuttige steun te bieden en tegelijkertijd de bevolking ervan te laten profiteren. Dit is een echte win-winsituatie", merkt schepen Maingain op.

Een nieuwigheid is dat klanten nu op de website www.boncado.be ook de Boncado City kunnen kopen, een multimerkenbon die geldig is in alle deelnemende winkels.

Meer nieuws uit Brussel

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?