Callcenter voor zelfstandigen met vragen over hun sociaal statuut

© Flickr Mompl

Zelfstandigen met vragen over hun sociaal statuut in verband met de coronacrisis, kunnen terecht bij een callcenter van de socialezekerheidsdienst voor zelfstandigen, de RSVZ. Dat is op weekdagen bereikbaar van 08.00 tot 20.00 uur op het gratis nummer 0800/12.018, zo meldt het kabinet van minister van Zelfstandigen Denis Ducarme.

Het callcenter schoot al sinds maandag uit de startblokken. Sindsdien namen al 6.000 zelfstandigen contact met een van de 130 medewerkers van de RSVZ.

Ze kunnen er terecht met vragen over maatregelen zoals het uitstel van betaling of vermindering van hun voorlopige sociale bijdragen, de vrijstelling van sociale bijdragen, de overbruggingsuitkeringen en de kwijtschelding van verhogingen.

De meest recente informatie over deze maatregelen worden ook gebundeld op de website van het RSVZ. De rijksdienst merkt op dat zelfstandigen ook steeds bij hun socialeverzekeringsfonds terecht kunnen. Dat blijft het eerstelijnscontact voor hun vragen.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

 

--- OPROEP. Reageer jij soms op online nieuwsartikels of wil je het wel eens proberen? Doe mee aan het RHETORIC-onderzoek en maak kans op een waardebon. Meer info en inschrijven

 

Lees ook

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?