Delhaize lanceert najaarsoffensief om verloren klanten terug te winnen

11/08/2023

Half augustus trekt Delhaize in het offensief: een groot activatieplan moet verloren klanten weer naar de winkels trekken. De retailer rekent daarvoor op zijn leveranciers en meldt ook dat de aangesloten winkels recordomzetten boeken. Dat bericht vakblad RetailDetail op basis van een filmpje dat de supermarktketen naar zijn leveranciers stuurde.

Om het merk te herlanceren, werkt Delhaize op twee hefbomen, luidt het in het filmpje: gepersonaliseerde communicatie en een groot activeringsplan. "Sinds mei hebben we onze gepersonaliseerde communicatie versneld, met één-op-één communicatie naar klanten die we waren kwijtgespeeld tijdens de stakingen. Met digitale en analysetools identificeren we klanten die we gedeeltelijk of geheel zijn verloren, en we zetten alle mogelijke middelen in om hen terug te winnen. Met veelbelovende resultaten, vooral in het noorden van het land."

In de tweede helft van augustus lanceert Delhaize een sterk activatieplan. "De grootste negatieve impact ligt achter ons. We zullen klanten weer naar onze winkels trekken", klinkt het. Delhaize rekent daarvoor op zijn leveranciers: "Laat ons samen de commerciële motor herstarten. We rekenen op u voor sterke aanbiedingen."

Meer details over die campagne wil Delhaize voorlopig niet kwijt.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Economie , Delhaize , activatieplan , sociaal conflict

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni