Vivaqua lanceert maandelijkse betaling voor waterrekening

Watercentrale Vivaqua hoopt met een maandelijkse aflossing te voorkomen dat klanten hun rekening niet meer kunnen betalen.

Watercentrale Vivaqua geeft vanaf deze zomer zijn klanten de mogelijkheid om de waterrekening maandelijks in plaats van jaarlijks af te lossen. Het doet dat in samenwerking met onlineplatform Doccle. Het initiatief verleidde tot nu toe al 5.700 geïnteresseerden.

De Brusselaar die wil, kan sinds juli zijn waterrekening maandelijks betalen in plaats van een grote som neer te tellen aan het einde van het jaar. Het enige wat je daarvoor moet doen, is een account aanmaken op het onlineplatform Doccle en dat linken aan je klantennummer bij Vivaqua.

Financieel directeur van Vivaqua Yves Bourdeau legt aan RTBF de voordelen uit van dit systeem. “Door je wateruitgaven te kunnen inschrijven in het maandelijkse budget, krijg je een beter zicht op het werkelijke verbruik. Het zorgt er ook voor dat je op het einde van het jaar niet voor verrassingen komt te staan. De kans op schulden wordt op deze manier een pak kleiner.”

Opleidingsdag in september

De dienst is gratis en niet verplicht. Wie vasthoudt aan facturen op papier schakelt beter niet over, want die worden door Doccle om economische en ecologische redenen niet meer aangeboden. Toch wil Vivaqua zo veel mogelijk mensen van dit alternatief overtuigen.

Daarom organiseert het begin september voor de minder technische goden onder ons zelfs een opleidingsdag, waar het systeem van naaldje tot draadje wordt uitgelegd.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.
Lees ook

Nieuws uit Brussel in je mailbox?