BRUZZ-reporter is één van gezichten nieuwe BOB-campagne

© BRUZZ
| Saïd Al-Haddad (helemaal links op de foto) begon in 2004 als reporter bij FM Brussel, een van de voorlopers van BRUZZ.
Updated: 07-06-2018 - 14:52

BRUZZ-reporter Saïd Al-Haddad is het Brusselse gezicht van de nieuwste BOB-campagne voor meer verkeersveiligheid.

De zomer staat voor de deur en die start op de Belgische wegen traditiegetrouw met een nieuwe BOB-campagne. Er zit nog geen sleet op die succesformule. "Het blijft noodzakelijk om iedereen erop te wijzen dat drinken en rijden niet samengaan," klinkt het in een mededeling.

Voor de campagne, die sinds de regionalisering van verkeersveiligheid in elk gewest andere gezichten heeft, mocht Saïd Al-Haddad voor Brussel aanschuiven. Hij begon in 2004 bij FM Brussel, een van de voorlopers van het huidige BRUZZ.

"Ik heb zelf geen rijbewijs, maar ik rijd wel rond met een brommer. Ik ben dus mijn eigen BOB," zegt hij. "Waarom ik het doe? Sociaal engagement vind ik erg belangrijk."

BOB-bende

De BOB-bende zal tijdens Brusselse muziekfestivals en WK-wedstrijden organisatoren en bezoekers sensibiliseren. "Aandachtspunten zijn bijvoorbeeld een aanbod van niet-alcoholische dranken of het voorzien van alternatieven voor de auto zoals het openbaar vervoer," aldus Brussels Staatssecretaris voor Verkeersveiligheid Bianca Debaets (CD&V).

De bende zal verschillende evenementen, zoals Couleur Café, Bal National en het Brussels Summer Festival, bezoeken. Ook de cafés rond het Sint-Goriksplein zullen een bezoekje krijgen.

Het aantal controles tijdens de BOB-zomercampagne is op vijf jaar tijd verdubbeld van 13.000 tot 26.000. Het aantal dronken bestuurders daalde daarbij van 4,6 procent tot 3,2 procent laat het kabinet-Debaets nog weten.


Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.
Lees ook

Nieuws en cultuur uit Brussel in je mailbox?