| De blauwe zone werd in Ganshoren onlangs enorm uitgebreid.

Ganshorenaren vrezen onterechte boetes door storing bij parking.brussels

Mats Buelinckx
25/05/2021

Ganshorenaren die in de afgelopen weken een parkeerkaart bestelden, hebben nog steeds geen antwoord gekregen van parking.brussels. Zonder parkeerkaart vrezen ze voor onterechte boetes. "Boetes kunnen zonder probleem geannuleerd worden", sust de persverantwoordelijke van parking.brussels.

Enkele Ganshorenaren moeten al een maand wachten op een nieuwe parkeerkaart. Over de hele oppervlakte van de gemeente werd onlangs een blauwe zone ingevoerd. De klantendienst van het parkeeragentschap parking.brussels slaagt er echter niet in om de nieuwe kaarten bij de bevolking te krijgen. De oorzaak van het probleem zouden technische problemen zijn bij de leveranciers van bpost.

Het probleem werd aangekaart door Karl Vanlouwe (N-VA), gemeenteraadslid van Ganshoren. "Vandaag werd ik bijna geverbaliseerd door parking.brussels. Ik wees erop dat mijn aanvraag werd ingediend en ik nog steeds geen antwoord had ontvangen. Ondertussen kreeg ik bericht van meerdere inwoners die zich in dezelfde situatie bevinden en geverbaliseerd worden terwijl hun aanvraag tijdig werd ingediend."

Wel retributies, geen parkeerkaarten

Door de vertraging zitten veel inwoners dus zonder parkeerkaart, ondanks het feit dat ze tijdig een aanvraag hadden gedaan. Enkele onder hen kregen al een onterechte retributie van parking Brussels. "We doen ons best om zo snel mogelijk alles in orde te brengen," vertelt Sara Jasmes, persverantwoordelijke van parking.brussels. "We kunnen in ons systeem zien wanneer iemand een retributie heeft gekregen. Als die persoon op dat moment moest wachten op zijn parkeerkaart, dan kan de boete zonder probleem geannuleerd worden. De mensen moeten dus niet vrezen voor onterechte boetes."

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni