NMBS trein Brussel-Zuid Bruxelles-Midi station openbaar vervoer

| Volgens De Tijd heeft MyNMBS verschillende mogelijkheden - via de ticketautomaat, tablet of smartphone - om krediet op te laden.

De NMBS is bezig met de invoering van een online klantenaccount voor elke treinreiziger, MyNMBS gedoopt. Op dat persoonlijke profiel zal het mogelijk zijn krediet op te laden. De NMBS kan reizigers dan weer informeren over het vaakst gebruikte traject.

De introductie van het MyNMBS-account past binnen het digitaliseringsoffensief dat recent goedgekeurd werd, zo schrijft De Tijd.

De NMBS stopt 70 miljoen euro in het project. Nog dit jaar komt er ook een volledig vernieuwde website, die veel klantgerichter en gebruiksvriendelijker moet worden.

Volgens De Tijd biedt MyNMBS verschillende mogelijkheden - via de ticketautomaat, tablet of smartphone - om krediet op te laden. Als de smartphone op de trein uitvalt, kan de treinbegeleider controleren of de reiziger het juiste abonnement of ticket heeft.

Scannen met smartphone kan ook, zodat het krediet van het account afgaat en de klant verder kan reizen.

De NMBS kan op zijn beurt het account gebruiken om reizigers te informeren over bijvoorbeeld werkzaamheden op hun vaak gebruikte traject.

Fijn dat je wil reageren. Wie reageert, gaat akkoord met onze huisregels. Hoe reageren via Disqus? Een woordje uitleg.

Lees meer over: Brussel, Mobiliteit, NMBS, digitalisering

Iets gezien in de stad? Meld het aan onze redactie

Site by wieni